الكدب ما يصحش


أيمن وهبة
Afw
الكدب ما يصحش
+

خايف الصبح الآقى
أنا مش أنا
وكمان فى الشارع بنادى
  أنا اللمبى و...أنا إنسان مش عادى
   خايف أصحى  الآقى
  إن أخويه   ويا أختى ... عاشوا حياتهم
ونسيوا إنهم أخوات
وضمير الإنسانيه  عدى  ومات
وأصبحنا  مجرد   مخلوقات
فى كل شىء
و
نسينا  إن إحنا بنينا   الحضاره 
 وكمان  الأهرامات
أخويه ويا أختى   
 والعيال  فى البيت تكاكى
من مفيش  
  خايف لبكره   ييجى    ما   نلاقيش
غير طابور  العيش
والزحمه وأمراض  فينا  تنهش  
و
حب  يموت 
  ولا يمكن يعيش
جوا
  تراب  أرضى والساقيه  بتزعق  
تروى
جوع وعطش  من سنين   
 خايف يا دنيا   ما بقاش أنا مصرى
 لا جاهل  ولاّ عصرى  
 ولا  أمى   كمان   ولا   إبنى و أحفادى 
  بس ما يهمش 
طنش  
  أهم القول 
  إنك ما    تكدبش 
  وما تعبشِ  
 وما تشوفش كل حاجه على هواك 
  لو التاريخ ينساك
أنت عارف   إن
 أبوك    بروحه   فداك
تبقى   بلاش تكدب 
 بلاش   تنافق 
 بلاش  من تانى     تبنى  حيطان جنه     فى خيالك 
 ولاّ  فى بالك
 والكدب   مايصحش
+++
أيمن وهبة
Afw


0 التعليقات

علق على الموضوع